Dietetyk
Regulamin Świadczenia Usług Dietetycznych
Regulamin określa zasady korzystania z usług w formie stacjonarnej i on-line z zakresu dietetyki prowadzonych przez Katarzynę Foszner-Grodek prowadząca działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG pod firmą Dietetika, Katarzyna Foszner-Grodek, ul. Jagiellońska 42, NIP: 536 175 60 93, REGON: 540457046.
§1 [Słownik pojęć]
Dietetyk – Katarzyna Foszner-Grodek, prowadząca działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG pod firmą Dietetika, Katarzyna Foszner-Grodek adres ul. Jagiellońska 42, 05-120 Legionowo, NIP: 536 175 60 93, REGON: 540457046.
Poradnia – gabinet stacjonarny, znajdujące się w przy ul. Jagiellońskiej 42, 05-120 Legionowo
Usługa on-line – usługa wykonywana przez Dietetyka poprzez środki elektroniczne pozwalające komunikację na odległość, za pośrednictwem programów umożliwiających kontakt dźwiękowy i wizyjny na odległość oraz poczty elektronicznej gabinet@dietetika.pl
Usługa stacjonarna – usługa wykonywana przez Dietetyka osobiście, świadczona w Poradni.
Usługi dietetyczne– Usługi on-line lub Usługi stacjonarne, które zostały określone w § 3 ust. 1 Regulaminu
Cennik – usługi świadczone przez Dietetyka, których wykaz znajduje się na stronie internetowej dietetila.pl w zakładce oferta.
Pacjent – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zaakceptowała Regulamin i zamawia lub zamówiła usługę oferowaną przez Dietetyka.
Materiały – wszystkie pliki/dokumenty, które Dietetyk przekazuje Pacjentowi w trakcie współpracy.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie ochronie danych)
§2 [Postanowienia ogólne]
Regulamin określa zasady korzystania z Usług dietetycznych świadczonych przez Katarzynę Foszner-Grodek.
Każdy Pacjent korzystający z usług dietetycznych oświadcza, że zapoznał się i akceptuje postanawiania niniejszego regulaminu. Jeżeli pacjent nie zgadza się z którymś podpunktów dotyczących współpracy, wymagane jest poinformowanie o tym Dietetyka poprzez e-mail lub drogą telefoniczną przed rozpoczęciem współpracy.
Pacjenta, który zaakceptował warunki regulaminu, uznaje się, że zawarł umowę o świadczenie usług dietetycznych na zasadach określonych w Regulaminie.
Pacjent akceptuje Regulamin przy Usługach stacjonarnych po podpisaniu oświadczenia o jego akceptacji; przy Usługach on-line po zaznaczeniu odpowiedniego pola, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego warunki.
§3 [Prawa i obowiązki dietetyka]
Dietetyk przeprowadza dokładny wywiad żywieniowy (w formie online lub poprzez wysłanie kwestionariusza żywieniowego), który umożliwi ułożenie indywidualnej i dobrze dopasowanej diety do potrzeb Pacjenta.
Jadłospis jest wysyłany do 7 dni roboczych od dnia przeprowadzenia wywiadu żywieniowego lub odesłania kwestionariusza i otrzymaniu płatności za usługę na wskazany rachunek bankowy.
W razie uzasadnionej potrzeby dietetyk kontaktuje się z Pacjentem za pomocą e-mail, telefonu, Facebook lub aplikacji alloweat.
Po zapoznaniu się z otrzymanym jadłospisem przez Pacjenta, nieodpłatna modyfikacja przepisów jest możliwa do maksymalnie 7 dni od dnia otrzymania diety.
W przypadku, gdy któryś przepis z diety nie będzie smakował lub będzie trudność z jego przygotowaniem, należy zgłosić ten fakt Dietetykowi w jednej wiadomości mailowej (dlatego bardzo ważne jest dokładne określenie swoich preferencji żywieniowych).
W sytuacji określonej w pkt 4, §3 istnieje możliwość wymiany maksymalnie 3 posiłków.
Każda zmiana posiłków ponad wyznaczoną liczbę jest dodatkowo płatna (10 zł za każdy posiłek).
Przy przedłużaniu współpracy (przy okazji wizyt kontrolnych lub wykupienia nowego okresu współpracy) istnieje możliwość wymiany lub modyfikacji do 5 posiłków z wykupionej wcześniej diety. Jeśli Pacjent nie wykorzysta możliwej do wymiany liczby posiłków, ilość niewykorzystanych wymian posiłków nie jest dodawana do kolejnego miesiąca.
Wszystkie nieodpłatne zmiany w jadłospisach zostaną wykonane do 7 dni roboczych od otrzymania wiadomości.
Dietetyk ma prawo zerwać współpracę z pacjentem, jeśli pacjent nie chce stosować się do zaleceń oraz w przypadku braku kontaktu ze strony pacjenta (brak raportów, odpisywania na wiadomości), przez okres dłuższy niż 3 tygodnie.
Po otrzymaniu diety, należy najpierw dokładanie zapoznać się z zaleceniami, aby uniknąć zadawania niepotrzebnych pytań. W razie, gdyby coś było niejasne, a nie zostało uwzględnione w zaleceniach, proszę na bieżąco pisać i pytać.
§4 [Odwoływanie, przekładanie konsultacji, zmiany i zwroty]
W wyjątkowych sytuacjach Dietetyk może odwołać konsultację (z przyczyn wyjątkowych) z 2 dniowym wyprzedzeniem. Wtedy od razu zostanie ustalony nowy termin wizyty.
W sytuacjach losowych jest możliwość odwołania konsultacji z min. 2-dniowym wyprzedzeniem.
Ułożony jadłospis nie ulega zwrotowi.
Jeżeli pacjent wykupił pakiet współpracy, a nie umówił się na żaden termin konsultacji i w ciągu 2 miesięcy nie odbył wizyt kontrolnych, pieniądze za współpracę nie zostaną zwrócone, a konsultacje przepadają.
Jeżeli pacjent umówił się na konsultacje online, a nie skontaktuje się z Dietetykiem w ciągu 15 minut po planowanym rozpoczęciu konsultacji, dietetyk nie ma obowiązku zwrotu opłaty uiszczonej przez pacjenta.
§5 [Prawo do korzystania z treści]
Materiał udostępniany przez Dietetyka, w tym indywidualnie sporządzone plany żywieniowe, wygląd oraz treści materiałów opracowanych przez Dietetyka stanowią jego własność i są objęte ochroną wynikającą z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Pacjent może korzystać z materiałów udostępnionych w ramach Usługi wyłącznie na użytek własny bezpośrednio związany z realizacją usługi dietetycznej.
Pacjent nie jest upoważniony do kopiowania i rozpowszechniania uzyskanych materiałów bez wyraźnej zgody Usługodawcy.
§6 [Zakres usług i cennik]
1. Dietetyk świadczy następujące Usługi dietetyczne:
a) przeprowadzanie konsultacji (w trybie stacjonarnym lub elektronicznym),
b) ocena dotychczasowego stylu odżywiania,
c) układanie indywidualnych jadłospisów oraz zaleceń,
d) wywiad chorobowo-żywieniowy,
e) ocena wyników laboratoryjnych,
f) sporządzenie planów suplementacyjnych,
g) edukacja żywieniowa,
h) umożliwienie zarezerwowania i zmienienia terminu wizyty,
i) zadawanie pytań drogą elektroniczną oraz telefoniczną,
2. Usługi dietetyczne świadczone są w różnych pakietach, których szczegółowy zakres i czas trwania określone są na stronie internetowej dietetika.pl w zakładce Cennik.
3. Cennik Usług dietetycznych określony jest na stronie internetowej www.dietetika.pl w zakładce cennik. Podane ceny są cenami brutto.
§7 [Usługi stacjonarne]
Dietetyk prowadzi usługi stacjonarne w Poradni, po uprzednim umówieniu wizyty przez Pacjenta.
Umówienie wizyty odbywa się za pośrednictwem telefonicznym pod nr: +48 600 441 955, drogą mailową: gabinet@dietetika.pl lub osobiście podczas wizyt.
Pacjent przed wizytą powinien przygotować się do konsultacji, a w szczególności:
przygotować dotychczasowe nawyki żywieniowe, w tym dokładny spis spożywanych produktów w 3 dniach przed wizytą,
przygotować listę zażywanych leków i suplementów,
przygotować wyniki badań laboratoryjnych wykonanych w ciągu 6 ostatnich miesięcy,
Pierwsza wizyta konsultacyjna obejmuje:
zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja,
wykonanie analizy składu ciała,
przeprowadzenie wywiadu żywieniowo-zdrowotnego,
analiza wyników badań laboratoryjnych,
określenie celów i trybu współpracy,
Po każdej konsultacji Dietetyk prześle za pośrednictwem poczty elektronicznej maila z podsumowaniem wizyty i zaleceniami.
Po konsultacji pacjent otrzyma plan żywieniowy w ustalonym terminie, nie później niż 7 dni po wizycie.
Pacjent zobowiązany jest stawić się punktualnie na spotkanie związane z realizacją Usługi.
W przypadku spóźnienia na umówią wizytę, czas wizyty zostaje skrócony o czas, jaki Pacjent się spóźnił.
W przypadku braku możliwości stawienia się na umówioną wcześniej wizytę Pacjent jest zobowiązany poinformować Dietetyka najpóźniej na 24 godziny przed planowanym spotkaniem.
Płatności za Usługę stacjonarną dokonuje się w formie gotówkowej lub przez płatność Blikiem na telefon w trakcie wizyty.
§8 [Usługi on-line]
Dietetyk prowadzi Usługi on-line za pośrednictwem strony internetowej www.dietetika.pl oraz poczty elektronicznej gabinet@dietetika.pl, po uprzednim zaakceptowaniu Regulaminu przez pacjenta i wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.
Pacjent za pośrednictwem e-mail umawia się na wizytę on-line z Dietetykiem w ustalonym terminie.
Po zaakceptowaniu Regulaminu i umówieniu wizyty on-line, Dietetyk prześle ankietę do wypełnienia oraz dzienniczek żywieniowy. Pacjent jest zobowiązany do wypełnienia ankiety i dzienniczka i odesłania na e-mail Dietetyka, przed konsultacją.
Pacjent zobowiązany jest do opłacenia konsultacji on-line zgodnie z cennikiem, który znajduje się na stronie internetowej dietetila.pl w zakładce cennik.
W wyznaczonym terminie Dietetyk i Pacjent połączą się on-line za pośrednictwem programów umożliwiających kontakt dźwiękowy i wizyjny na odległość. Podczas konsultacji zostanie opracowana strategia dalszego działania.
W ciągu 2 dni roboczych od konsultacji Pacjent otrzyma za pośrednictwem e-mail podsumowanie oraz ogólne zalecenia.
W wyznaczonym terminie, jednak nie później niż 7 dni po konsultacji on-line Pacjent otrzyma od Dietetyka zamówiony plan żywieniowy.
W przypadku braku możliwości odbycia umówionej wcześniej Usługi on-line Pacjent zobowiązany jest poinformować Dietetyka najpóźniej na 24 godziny przed planowanym spotkaniem.
§9 [Odstąpienie od umowy]
W przypadku umów zawieranych na odległość (za pośrednictwem strony internetowej), z uwagi na przedmiot świadczenia tj. zindywidualizowany plan żywieniowy przygotowany z uwzględnienie zindywidualizowanych potrzeb Pacjenta prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone.
W przypadku umów zawieranych w gabinecie dietetycznym pacjent może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, zanim Usługodawca podejmie się przygotowania planu żywieniowego, jednak nie później niż w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy na wykonanie Usługi.
Dla zachowania terminu niezbędne jest przesłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie winno być przesłane papierowo lub drogą mailową w taki sposób, aby druga strona mogła zapoznać się z jego treścią.
W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą, a Dietetyk zwraca Pacjentowi zwrotu wpłaty, jeżeli taką Pacjent dokonał.
§10 [Postanowienia końcowe]
Konsultacje dokonywane przez Dietetyka mają charakter informacyjny i nie zastępują porady lekarskiej. Pacjent stosując się do nich bierze odpowiedzialność za swoje działania i stan zdrowia.
Pacjent przyjmuje do wiadomości, że przygotowana dla niego dieta jest opracowywana z dbałością o jego zdrowie, według indywidualnej interpretacji stanu zdrowia, wyników badań, a także oparta jest na profesjonalnej wiedzy i doświadczeniu Dietetyka. Usługi świadczone przez Dietetyka nie dają gwarancji odniesienia skutku oczekiwanego przez Pacjenta, z uwagi na złożoność ciała ludzkiego i czynników środowiskowych mających wpływ na efekt porad dietetycznych.
Każda usługa, konsultacja i wszystkie informacje z nimi związane są przygotowywane indywidualnie dla konkretnego Pacjenta. Zabronione jest rozpowszechnianie ich, kopiowanie, odsprzedawanie, udostępnianie publiczne lub indywidualne bez pisemnej zgody Dietetyka. Pacjent ma prawo do pobierania, drukowania i przetwarzania Materiałów na własny użytek, pod warunkiem nienaruszania praw autorskich.
Regulamin obowiązuje od dnia 2 stycznia 2025 roku.
Dietetyk zastrzega możliwość zmiany Regulaminu w każdym czasie.
Pacjenci zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu. Postanowienia nowego Regulaminu będą wiązały Pacjenta tylko i wyłącznie po jego uprzedniej akceptacji.
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy prawa polskiego