Dietetyk
Regulamin Świadczenia Usług Dietetycznych
Regulamin określa zasady korzystania z usług w formie stacjonarnej i on-line z zakresu dietetyki prowadzonych przez Katarzynę Foszner-Grodek prowadząca działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG pod firmą Dietetika, Katarzyna Foszner-Grodek, ul. Jagiellońska 42, NIP: 536 175 60 93, REGON: 540457046.
§1 [Słownik pojęć]
Dietetyk – Katarzyna Foszner-Grodek, prowadząca działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG pod firmą Dietetika, Katarzyna Foszner-Grodek adres ul. Jagiellońska 42, 05-120 Legionowo, NIP: 536 175 60 93, REGON: 540457046.
Poradnia – gabinet stacjonarny, znajdujące się w przy ul. Jagiellońskiej 42, 05-120 Legionowo
Usługa on-line – usługa wykonywana przez Dietetyka poprzez środki elektroniczne pozwalające komunikację na odległość, za pośrednictwem programów umożliwiających kontakt dźwiękowy i wizyjny na odległość oraz poczty elektronicznej gabinet@dietetika.pl
Usługa stacjonarna – usługa wykonywana przez Dietetyka osobiście, świadczona w Poradni.
Usługi dietetyczne– Usługi on-line lub Usługi stacjonarne, które zostały określone w § 3 ust. 1 Regulaminu
Cennik – usługi świadczone przez Dietetyka, których wykaz znajduje się na stronie internetowej dietetila.pl w zakładce oferta.
Pacjent – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zaakceptowała Regulamin i zamawia lub zamówiła usługę oferowaną przez Dietetyka.
Aplikacja - oznacza aplikację alloweat, która należy do Utrition spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Gospodarcza 26, 20-213 Lublin, KRS: 000835147, NIP: 9462696354, dostępną dla Klientów poprzez Sklep Play oraz AppStore, umożliwiającą dostęp do
planu żywieniowego na urządzeniach mobilnych.
Materiały – wszystkie pliki/dokumenty, które Dietetyk przekazuje Pacjentowi w trakcie współpracy.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie ochronie danych)
§2 [Postanowienia ogólne]
- Regulamin określa zasady korzystania z Usług dietetycznych świadczonych przez Katarzynę Foszner-Grodek.
- Każdy Pacjent korzystający z usług dietetycznych oświadcza, że zapoznał się i akceptuje postanawiania niniejszego regulaminu. Jeżeli pacjent nie zgadza się z którymś podpunktów dotyczących współpracy, wymagane jest poinformowanie o tym Dietetyka poprzez e-mail lub drogą telefoniczną przed rozpoczęciem współpracy.
- Pacjenta, który zaakceptował warunki regulaminu, uznaje się, że zawarł umowę o świadczenie usług dietetycznych na zasadach określonych w Regulaminie.
- Pacjent akceptuje Regulamin po podpisaniu oświadczenia o jego akceptacji.
§3 [Prawa i obowiązki dietetyka]
- Dietetyk przeprowadza dokładny wywiad żywieniowy (podczas rozmowy w gabinecie lub za pośrednictwem kwestionariusza wysyłanego online), który umożliwi ułożenie indywidualnej i dobrze dopasowanej diety do potrzeb Pacjenta.
- Jadłospis jest wysyłany do 7 dni roboczych od dnia przeprowadzenia wywiadu żywieniowego lub odesłania kwestionariusza i otrzymaniu płatności za usługę na wskazany rachunek bankowy.
- W razie uzasadnionej potrzeby dietetyk kontaktuje się z Pacjentem za pomocą e-mail, telefonu, Facebook lub aplikacji alloweat.
- Po zapoznaniu się z otrzymanym jadłospisem przez Pacjenta, nieodpłatna modyfikacja przepisów jest możliwa do maksymalnie 7 dni od dnia otrzymania diety.
- W przypadku, gdy któryś przepis z diety nie będzie smakował lub będzie trudność z jego przygotowaniem, należy zgłosić ten fakt Dietetykowi w jednej wiadomości mailowej (dlatego bardzo ważne jest dokładne określenie swoich preferencji żywieniowych).
- W sytuacji określonej w pkt 4, §3 istnieje możliwość wymiany maksymalnie 3 posiłków.
- Każda zmiana posiłków ponad wyznaczoną liczbę jest dodatkowo płatna (10 zł za każdy posiłek).
- Przy przedłużaniu współpracy (przy okazji wizyt kontrolnych lub wykupienia nowego okresu współpracy) istnieje możliwość wymiany lub modyfikacji do 5 posiłków z wykupionej wcześniej diety. Jeśli Pacjent nie wykorzysta możliwej do wymiany liczby posiłków, ilość niewykorzystanych wymian posiłków nie jest dodawana do kolejnego miesiąca.
- Wszystkie nieodpłatne zmiany w jadłospisach zostaną wykonane do 7 dni roboczych od otrzymania wiadomości lub od spotkania.
- Dietetyk ma prawo zerwać współpracę z pacjentem, jeśli pacjent nie chce stosować się do zaleceń oraz w przypadku braku kontaktu ze strony pacjenta (brak raportów, odpisywania na wiadomości), przez okres dłuższy niż 3 tygodnie.
§4 [Odwoływanie, przekładanie konsultacji, zmiany i zwroty]
- W wyjątkowych sytuacjach Dietetyk może odwołać konsultację (z przyczyn wyjątkowych) z 2 dniowym wyprzedzeniem. Wtedy od razu zostanie ustalony nowy termin wizyty.
- W sytuacjach losowych jest możliwość odwołania konsultacji z min. 2-dniowym wyprzedzeniem.
- Ułożony jadłospis nie ulega zwrotowi.
- Jeżeli pacjent wykupił pakiet współpracy, a nie umówił się na żaden termin konsultacji i w ciągu 2 miesięcy nie odbył wizyt kontrolnych, pieniądze za współpracę nie zostaną zwrócone, a konsultacje przepadają.
- Jeżeli pacjent umówił się na konsultacje online, a nie skontaktuje się z Dietetykiem w ciągu 15 minut po planowanym rozpoczęciu konsultacji, dietetyk nie ma obowiązku zwrotu opłaty uiszczonej przez pacjenta.
§5 [Prawo do korzystania z treści]
- Materiał udostępniany przez Dietetyka, w tym indywidualnie sporządzone plany żywieniowe, wygląd oraz treści materiałów opracowanych przez Dietetyka stanowią jego własność i są objęte ochroną wynikającą z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Pacjent może korzystać z materiałów udostępnionych w ramach Usługi wyłącznie na użytek własny bezpośrednio związany z realizacją usługi dietetycznej.
- Pacjent nie jest upoważniony do kopiowania i rozpowszechniania uzyskanych materiałów bez wyraźnej zgody Usługodawcy.
§6 [Zakres usług i cennik]
1. Dietetyk świadczy następujące Usługi dietetyczne:
a) przeprowadzanie konsultacji (w trybie stacjonarnym lub elektronicznym),
b) ocena dotychczasowego stylu odżywiania,
c) układanie indywidualnych jadłospisów oraz zaleceń,
d) wywiad chorobowo-żywieniowy,
e) ocena wyników laboratoryjnych,
f) sporządzenie planów suplementacyjnych,
g) edukacja żywieniowa,
h) umożliwienie zarezerwowania i zmienienia terminu wizyty,
i) zadawanie pytań drogą elektroniczną oraz telefoniczną,
2. Usługi dietetyczne świadczone są w różnych pakietach, których szczegółowy zakres i czas trwania określone są na stronie internetowej dietetika.pl w zakładce Cennik.
3. Cennik Usług dietetycznych określony jest na stronie internetowej www.dietetika.pl w zakładce cennik. Podane ceny są cenami brutto.
§7 [Usługi stacjonarne]
- Dietetyk prowadzi usługi stacjonarne w Poradni, po uprzednim umówieniu wizyty przez Pacjenta.
- Umówienie wizyty odbywa się za pośrednictwem telefonicznym pod nr: +48 600 441 955, drogą mailową: gabinet@dietetika.pl, za pośrednictwem kalendarza zapisów na stronie www.dietetika.pl lub osobiście podczas wizyt.
- Pacjent przed wizytą powinien przygotować się do konsultacji, a w szczególności:
- przygotować dotychczasowe nawyki żywieniowe, w tym dokładny spis spożywanych produktów w 3 dniach przed wizytą,
- przygotować listę zażywanych leków i suplementów,
- przygotować wyniki badań laboratoryjnych wykonanych w ciągu 6 ostatnich miesięcy,
2. Pierwsza wizyta konsultacyjna obejmuje:
- zapoznanie się z Regulaminem i klauzulą RODO i ich akceptacja,
- wykonanie analizy składu ciała,
- przeprowadzenie wywiadu żywieniowo-zdrowotnego,
- analiza wyników badań laboratoryjnych,
- określenie celów i trybu współpracy,
3. Po każdej konsultacji Dietetyk prześle za pośrednictwem poczty elektronicznej maila z podsumowaniem wizyty i zaleceniami lub przekaże zalecenia ustnie podczas wizyty.
4. Po konsultacji pacjent otrzyma wykupiony plan żywieniowy w ustalonym terminie, nie później niż 7 dni po wizycie.
5. Pacjent zobowiązany jest stawić się punktualnie na spotkanie związane z realizacją Usługi.
6. W przypadku spóźnienia na umówią wizytę, czas wizyty zostaje skrócony o czas, jaki Pacjent się spóźnił.
7. W przypadku braku możliwości stawienia się na umówioną wcześniej wizytę Pacjent jest zobowiązany poinformować Dietetyka najpóźniej na 24 godziny przed planowanym spotkaniem.
8. Płatności za Usługę stacjonarną dokonuje się w formie gotówkowej lub przez płatność Blikiem na telefon lub płatnością zbliżeniową w trakcie wizyty.
§8 [Usługi on-line]
- Dietetyk prowadzi Usługi on-line za pośrednictwem strony internetowej www.dietetika.pl oraz poczty elektronicznej gabinet@dietetika.pl, po uprzednim zaakceptowaniu Regulaminu przez pacjenta i wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.
- Pacjent za pośrednictwem e-mail umawia się na wizytę on-line z Dietetykiem w ustalonym terminie.
- Po zaakceptowaniu Regulaminu i umówieniu wizyty on-line, Dietetyk prześle ankietę do wypełnienia oraz dzienniczek żywieniowy. Pacjent jest zobowiązany do wypełnienia ankiety i dzienniczka i odesłania na e-mail Dietetyka, przed konsultacją.
- Pacjent zobowiązany jest do opłacenia konsultacji on-line zgodnie z cennikiem, który znajduje się na stronie internetowej dietetila.pl w zakładce cennik.
- W wyznaczonym terminie Dietetyk i Pacjent połączą się on-line za pośrednictwem programów umożliwiających kontakt dźwiękowy i wizyjny na odległość. Podczas konsultacji zostanie opracowana strategia dalszego działania.
- W ciągu 2 dni roboczych od konsultacji Pacjent otrzyma za pośrednictwem e-mail podsumowanie oraz ogólne zalecenia.
- W wyznaczonym terminie, jednak nie później niż 7 dni po konsultacji on-line Pacjent otrzyma od Dietetyka zamówiony plan żywieniowy.
- W przypadku braku możliwości odbycia umówionej wcześniej Usługi on-line Pacjent zobowiązany jest poinformować Dietetyka najpóźniej na 24 godziny przed planowanym spotkaniem.
§9 [Dostęp do aplikacji]
- Pacjent na wskazany przez siebie adres mailowy otrzymuje dostęp do aplikacji.
- W przypadku korzystania wcześniej z aplikacji alloweat u innego usługodawcy należy podać inny adres mailowy. Jeśli pacjent chce korzystać z tego samego adresu, powinien we własnym zakresie uzyskać od poprzedniego usługodawcy wykreślenie swojego adresu mailowego w ich bazy.
- Link aktywacyjny do aplikacji wysyłany jest klientowi w ciągu 7 dni od wizyty.
- Każda wizyta daje klientowi dostęp do aplikacji na kolejnych 30 dni.
- Istnieje możliwość wykupienia dostępu do aplikacji bez korzystania z wizyt. Cennik takich usług określony jest w cenniku na stronie dietetika.pl.
§10 [Odstąpienie od umowy]
- W przypadku umów zawieranych na odległość (za pośrednictwem strony internetowej), z uwagi na przedmiot świadczenia tj. zindywidualizowany plan żywieniowy przygotowany z uwzględnienie zindywidualizowanych potrzeb Pacjenta prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone.
- W przypadku umów zawieranych w gabinecie dietetycznym pacjent może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, zanim Usługodawca podejmie się przygotowania planu żywieniowego, jednak nie później niż w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy na wykonanie Usługi.
- Dla zachowania terminu niezbędne jest przesłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie winno być przesłane papierowo lub drogą mailową w taki sposób, aby druga strona mogła zapoznać się z jego treścią.
- W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą, a Dietetyk zwraca Pacjentowi zwrotu wpłaty, jeżeli taką Pacjent dokonał.
§11 [Postanowienia końcowe]
- Konsultacje dokonywane przez Dietetyka mają charakter informacyjny i nie zastępują porady lekarskiej. Pacjent stosując się do nich bierze odpowiedzialność za swoje działania i stan zdrowia.
- Pacjent przyjmuje do wiadomości, że przygotowana dla niego dieta jest opracowywana z dbałością o jego zdrowie, według indywidualnej interpretacji stanu zdrowia, wyników badań, a także oparta jest na profesjonalnej wiedzy i doświadczeniu Dietetyka. Usługi świadczone przez Dietetyka nie dają gwarancji odniesienia skutku oczekiwanego przez Pacjenta, z uwagi na złożoność ciała ludzkiego i czynników środowiskowych mających wpływ na efekt porad dietetycznych.
- Każda usługa, konsultacja i wszystkie informacje z nimi związane są przygotowywane indywidualnie dla konkretnego Pacjenta. Zabronione jest rozpowszechnianie ich, kopiowanie, odsprzedawanie, udostępnianie publiczne lub indywidualne bez pisemnej zgody Dietetyka. Pacjent ma prawo do pobierania, drukowania i przetwarzania Materiałów na własny użytek, pod warunkiem nienaruszania praw autorskich.
- Regulamin obowiązuje od dnia 2 stycznia 2025 roku.
- Dietetyk zastrzega możliwość zmiany Regulaminu w każdym czasie.
- Pacjenci zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu. Postanowienia nowego Regulaminu będą wiązały Pacjenta tylko i wyłącznie po jego uprzedniej akceptacji.
- W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy prawa polskiego